Delegats sindicals d’ANPE Catalunya han estat presents a una de les seus del concurs CatSkills, celebrat recentment a l’Institut Pedralbes de Barcelona. L’esdeveniment ha posat de manifest l’elevat nivell d’implicació dels equips docents i la complexitat organitzativa que assumeixen molts centres de Formació Professional sense disposar dels recursos humans necessaris.
Per això, ANPE reclama la creació formal i amb reconeixement horari i econòmic de la figura del Coordinador de Projectes d’FP als centres que imparteixen cicles formatius. Aquesta figura hauria de centralitzar la gestió i el seguiment de programes com CatSkills, però també d’altres com FuturaFP (projectes d’innovació entre empresa i centre), EmpresaFP (col·laboració estable amb el teixit productiu), o MobilitatFP, que impulsa l’intercanvi i les estades formatives internacionals d’alumnat i professorat.
Tots aquests projectes ofereixen oportunitats de gran valor educatiu i professional, però requereixen una dedicació continuada i una planificació acurada que no pot recaure únicament en l’esforç voluntari del professorat.
“El potencial de la Formació Professional a Catalunya és indiscutible”, afirma ANPE, “però per fer-lo realitat cal un model de gestió sostenible. Reclamem una aposta clara pel reconeixement del professorat i per la figura d’un Coordinador de Projectes d’FP amb temps i funcions definides dins l’organigrama del centre”.